Monday, May 10, 2010

Kenangan Yang Memalukan Dan Melucukan

Hari ini azie nak cerita satu kisah lucu. Azie ni jenis suka imbas zaman dulu-dulu. Mari azie cerita satu peristiwa yang tidak dapat azie lupakan.

Satu hari tu, azie terlewat bangun untuk ke sekolah. Masa itu azie tingkatan 5. Tengok jam dah pukul 7. Apa lagi, berkelam kabut la azie. Hari itu hari rabu. Jadi, azie tak pakai baju sekolah tapi azie pakai baju kokurikulum dengan seluar track. Sebaik saja bersiap, azie pun berlari la secepatnya. Azie melangkah longkang depan rumah. Tiba-tiba...

Hujung kaki seluar azie tersangkut pada akar.. Apa lagi.. seluar azie tertarik sehingga ke paha. Sampai nampak 'seluar' yang di dalam tu.. Baju pun terselak ke atas.. Memang pameran percuma la..

Azie cuba nak bangun tapi.. susah nak bangun tau. Longkang itu besar dan tinggi sebelah. Seluar yang tersangkut tu menyebabkan azie tak boleh bergerak..

Kedua-dua adik lelaki kesayangan azie tu sedang tunggu mama azie nak hantar mereka ke sekolah. Gelak sakan la mereka. Azie minta tolong, mereka bukannya nak tolong cabutkan hujung seluar yang tersangkut tu. Masing-masing ketawa tak ingat dunia. Terkial-kial azie kat situ.

Sekuat hati azie tarik seluar azie tu tutup semula bahagian yang 'ternampak' itu.. Sampai koyak hujung kaki seluar tu.. Azie dah tak peduli. Janji boleh bangun cepat-cepat. Dah cabut tu, azie bangun marah kat kedua-dua adik azie tu, tapi mereka masih gelak.. Azie pandang sekeliling, tengok ada lagi atau tidak orang di sekeliling.. Aduh, ada jiran azie. Pak cik tu tengah tunggu anak dia untuk hantar ke sekolah. Dia nampak ke? Atau buat-buat tidak nampak?? Sampai sekarang hal itu masih menjadi tanda tanya.

Azie masuk semula ke dalam rumah dan tukar seluar lain.. Then sambung semula berlari ke sekolah.. Dalam perjalanan azie tersenyum sendiri. Memalukan! dan Lucu! Teringat muka dua orang adik azie tadi.. Harap-harap mereka lupa tentang kejadian ini..


No comments:

Post a Comment